سوال 1-کوچک ترين واحدساختماني بدن چه نام دارد؟
جواب – سلول
سوال 2-سلول چيست؟
جواب – سلول کوچکترين واحدساختماني بدن است.
سوال 3-وقتي سلول هاي قسمتي ازبدن مي ميرند چگونه بهبود پيدا مي کنند؟
جواب – سلول هاي زنده ي اطراف آن قسمت توليدمثل مي کنندبه اين ترتيب سلول هاي جديدجاي سلول هاي مرده را مي گيرندو زخم بهبود پيدا مي کند.
سوال 4-معمولاسلول هاي کدام قسمت ازپوست مرده هستند؟
جواب – سلول هاي روي پوست
سوال 5-براي ديدن سلول ازچه وسيله اي استفاده مي شود؟
جواب -ازميکروسکوپ
سوال 6-ميکروسکوپ چيست؟
جواب -ميکروسکوپ ها ذره بين هاي بسيارقوي هستندکه مي توانند ذرات راچندين هزاربرابربزرگ ترازاندازه ي واقعي نشان دهند.
سوال 7-سلول ها ازچه نظربه هم شبيه هستند؟ياهرسلول چند قسمت دارد؟نام ببريد.
جواب -همه سلول ها داراي سه قسمت اصلي شامل پرده ي دورغشاءياپوسته،سيتوپلاسم و هسته هستند.
سوال 8-بدن ما چگونه رشدمي کند؟ياسلول ها چگونه رشدنموده ؛تقسيم شده وزيادمي شوند؟
جواب -وقتي بدن مي خواهدرشدکرده وبزرگ شود.سلول ها تقسيم شده وتوليدمثل مي کنند
به اين ترتيب هرسلول به دو سلول تبديل مي شود
و افزايش مي يابندواين کارادامه مي يابدويا رشدبه صورت جايگزين شدن سلول هاي جديدبه جاي سلول هاي مرده ياسلول هاي آسيب ديده درمحل زخم ها صورت مي گيرد.
سوال 9-مابراي زنده ماندن ورشدکردن به چه چيزهايي نيازداريم؟سه مورد نام ببريد.
جواب – آب وغذا و اکسيژن هوا
سوال 10 -چرا سلول ها به آب وغذا واکسيژن هوا نيازدارند؟
جواب – سلول ها به آب وغذا واکسيژن هوا نيازدارندتازنده بمانندورشدکنند.
سوال 11 -گوارش يعني چه؟
جواب – به بسيار ريز وخردشدن غذاها به طوري که بتوانندواردسلول هاي بدن شوندگوارش گفته مي شود.
سوال 12 -براي گوارش غذا؛کدام قسمت هاي بدن بايدفعاليت کنند؟
جواب – دهان ودندان ها-مري-معده-روده ي باريک-روده بزرگ
سوال 13 -سهم شما درحفاظت ازسلامت بدن خودچيست؟ چهارمورد
جواب – غذاي کافي وگوناگون بخوريم،مراقب بدن خودباشيم که آسيب نبيند،غذارابه خوبي بجويم،غذاهاي خيليسردوگرم نخوريم.
سوال 14 -سيتو پلاسم چيست؟
جواب -به مايعي که درون سلول ومابين هسته وغشاء (پوسته)راپرمي کند سيتوپلاسم مي گويند.
کلاس من...
ما را در سایت کلاس من دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 221 تاريخ: پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:03